czwartek, 4 maja 2017

Painting 3D - Katarzyna Kobylarz


Katarzyna Kobylarz jest niewiątpliwie artystką wszechstronną i wytrwałą, która od wielu lat intensywnie szlifuje swoje umiejętności w technikach tradycyjnych oraz nowoczesnych. Ukończyła jedną z moich ulubionych uczelni artystycznych tj. Akademię Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Miałyśmy okazję niedawno się spotkać, podczas wernisażu wystawy w "Ogrody Świata" Centrum Promocji Kultury w Warszawie, gdzie przy akompaniamencie muzyki klasycznej, zaprezentowano jej obrazy oraz niezykle barwną i baśniową tematykę obrazów wykonanych w technice 3D.


Autor Katarzyna Kobylarz


Artystka łączy tradycję z nowoczesnością i jako pierwsza w Polsce zaczęła wprowadzać technologię Chromadepth, w której kolory tworzą głębię 3D. Patrząc na obraz, barwa czerwona znajduje się najbliżej widza, a pozostałe kolory oddalają się, zgodnie z ich ułożeniem w wiązce światła UV. Aby uzyskać właściwy efekt, artystka wykorzystuje szeroką gamę kolorystyczną farb Chromadepth, zamawianych specjalnie z USA. Aby dostrzec w pełni, efekt trójwymiaru obejrzeć, odkryć efekt trójwymiaru niezbędne jest włożenie specjalnych okularów 3D. wystarczy założyć okulary 3D, jednak różnią się od standardowych, w których możemy np. oglądać filmy w tej technologii. 

Dotychczas Katarzyna Kobylarz zrealizowała kilkanaście obrazów 3D oraz przestrzeni malarstwa ściennego dla kilku Galerii w Polsce oraz zamówień specjalnych, gdzie obraz namalowany farbai fluorescencyjnymi, jawi się jako przestrzeń rzeżbiarska, jedynie w oświetleniu UV. W takim przypadku oglądanie malarstwa Artystki odbywa się w zupełnej ciemności.




Autor Katarzyna Kobylarz


Autor Katarzyna Kobylarz


W technikach tradycyjnych widoczne są odważne pociągnięcia pędzla i odpowiednie zestawienie kolorów, które wprowadzają widza w doskonały nastrój. Scenografia, grafika i plastyka stanowią dla niej złoty środek w realizacji życiowych i artystycznych celów. Kobylarz tworzy malarstwo technicznie ambitne, o bardzo „przyziemnej” tematyce. Jednak codzienność artystki jawi się ferią barw oraz nieskończonością pomysłów na nowe obrazy. 


Odskocznią od przyziemności i wielką pasją są obrazy 3D. Inspiracją dla Katarzyny Kobylarz są szczególne miejsca, domy, zwierzęta, martwa natura, a także „Sklepy Cynamonowe” Brunona Schulza. Od wielu lat artystka prezentuje swoje prace na wystawach w całym kraju. Ostatni 2016 rok był niezwykle płodny, tylko w samym województwie mazowieckim odbyło się jej 12 wystaw.



:) 



Autor Katarzyna Kobylarz





Autor Katarzyna Kobylarz




Autor Katarzyna Kobylarz



Artystka szczególnie upodobała sobie trudne, pełne wyzwań techniki artystycznego wyrazu. Należy do nich drzeworytnictwo, technika graficzna wynaleziona w XV wieku, która wymaga rzeźbiarskich umiejętności i precyzji. Realizowała drzeworyty techniką własną, ekperymentując przy tworzeniu suchych igieł na specjalnym papierze. Jak wyjasnia druk suchej igły byl limitowaną serią, gdyż odtworzyć z papieru można tylko kilka sztuk, W tej technice tworzyła m.in portrety swoich dziadków, a jej autoportret zdobył III miejsce w Międzynarodowym Konkursie Małych Form Graficznych w 2001 r.



Drzeworyt autorski Katarzyna Kobylarz




Litografia autor Katarzyna Kobylarz



Ponadto drzeworyty w formie ekperymentalnych portretów zostały zauważone również w 2007 r. przez kustoszy sztuki z Niemiec, podczas wystawy w ASP, co zaowocowało później indywidualną wystawą podczas Focus Festiwalu w Niemczech. 


Autor Katarzyna Kobylarz






Artystyczne umiejętności pomagają jej w realizacji kreatywnych projektów w ramach agencji artystycznej Kate Gallery. Obecnie, jako Dyrektor Artystyczny, nadzoruje wydarzenie teatralno - literackie, podczas I Mazowieckiego i Warszawskiego Teatralego Festiwalu Fredrowskiego „Mocium Panie”, z okazji 140 - tej rocznicy śmierci pisarza. Realizuje również w technologii 3D elementy scenografii w Muzeum Mitologii Słowiańskiej w Grodzisku Owidz, niedaleko Gdańska, którego otwarcie jest zaplanowane na 21 czerwca 2017 r. 

Najbliższa okazja do zobaczenia twórczości Katarzyny Kobylarz, będzie już 20 maja podczas Nocy Muzeów w Warszawie. Artystka pokaże w Galerii Oficyna Art & Design ( Al. Jerozolimskie 107) obraz "Tajemniczy Ogród" Józefa Mehoffera, namalowany w technologii 3D Chromadepth.
Zdjęcia obrazów i grafik zostały udostępnione za zgodą artystki i pochodzą ze strony internetowej www.katarzynakobylarz.pl


Kwestionariusz z cyklu bliżej Artystki Katarzyny Kobylarz


1.Mój związek ze sztuką rozpoczął się  gdy miałam 4 lata. Zaczełam od rysowania i kopiowania ilustracji z bajek m.in. Andersena. Pamiętam jak wujek zorganizował konkurs plastyczny dla wszystkich dzieci w rodzinie. Mój obraz bardzo spodobał się dorosłemu jury i tak wygrałam swój pierwszy konkurs plastyczny. Przy tym w dzieciństwie często wystawiałam sztuki teatralne w moim rodzinnym Bojanowie. Wcielałam się w rolę aktorki, scenarzystki i reżyserki. Pamiętam, że rodzina zawsze była pod wrażeniem, a salon zawsze był wypełniony publicznością. 

2. Nurt w sztuce, który jest mi najbliższy to Impresjonizm, koloryzm, realizm

3.Od mentora/profesora nauczyła się modlitwy o pogodę ducha, abym godziła się z tym czego nie mogę zmienić, odwagę abym zmieniała to, co mogę zmienić i mądrość abym odróżniała jedno od drugiego. 
ładysław Tatark
4.Obraz/Rzeźba, który wywarł na mnie największe wrażenie  jest ich wiele, trudno mi wybrać jeden. Każdy z nich przepełnił mnie  wrażliowościa i został ze mną do dziś.
5. Miejsca do których często podróżuję to plenery w podkarpackich rejonach rodzinnych:)

6. Idealne miejsce do pracy to moja pracownia oraz każda przestrzeń, w której maluję. 

7. Kolory, które wyrażają moje emocje to żółcie, pomarańcze, czerwienie

8. W pracy dążę do perfekcyjności, niezależności artystycznej i życiowej.

9. We współczesności nowe technolologie pomagają mi w kontakcie międzyludzkim,  w prezentacjach mojej twórczości, promowaniu kultury, inspiracjach artystycznych.

10.Mój wernisaż którego nigdy nie zapomnę odbył się w 2016 roku w Rezydencji Raciborskich, podczas którego byłam przebrana za Anioła. Również Noc Muzeów 2015 i 2016 w Warszawie, kiedy to organizowałam swoją przestrzeń 3D Chromadepth dla Polskiej Agencji Prasowej. W sumie moje obrazy obejrzało jednej nocy ponad 3 tysiące osób. 

11. Artysta, którego chciałabym osobiście poznać, gdyby jeszcze żył to Kobyliński oraz Jan Matejko.

Więcej informacji na temat twórczości znajdziecie na autorskiej stronie artystki.

Zainteresował Cię mój artykuł? Podziel się nim z przyjaciółmi. Będzie mi miło, gdy pozostawisz swój komentarz i zainspiruje Cię w życiu. Pamiętaj think different. 


Dziękuję
Patricia 

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.