środa, 16 marca 2016

Born to Art - Anne Plaisance

Tożsamość artystyczna

Anne Plaisance jest francuską artystką, która podkreśla swoją tożsamość techniką kolażu artystycznego. W pracach można dostrzec wspomnienia, gry znaczeń, a czasem manifestujący charakter przekazu. Kolaże są odbiciem duszy artystki, stworzonej do sztuki, zmotywowanej i podróżującej pod prąd. Kompozycje realizowane metodą tradycyjną, odnoszą się do wydarzeń z przeszłości, gdyż składają się z archiwalnych wycinków prasowych, które stają się kontrapunktem do elementów z kapitalistycznego świata m.in. znaków identyfikacji wizualnej, mody, konsumpcjonizmu. Kolaż artystyczny to nie jedyny środek wyrazu artystki, bowiem Anne Plaisance realizuje swoje ambitne cele poprzez malarstwo, pamiętnik z podróży, szkic, instalację, rzeźbę, wideo oraz fotografię. 

Kolaże ze światową duszą 

Pierwszy raz zobaczyłam twórczość Anne Plaisance podczas wystawy w Domu Artysty Plastyka, Ogromne wrażenie zrobiły na mnie wyróżniające się obrazy z surrealistyczną filozofią, światową duszą i równowagą. 


E=mc2, Autor Anne Plaisance



Surrealistyczna filozofia dostrzegłam w pełnych wdzięku i humoru kolażach, o zabarwieniu retro, w cyklu Pret-a-porter. Artystka ozdobiła papierowe torby kolażami, które prezentują kobiecą i męską stronę natury. Pozornie niewinny projekt miał symboliczne odniesienie do współczesnych narzędzi marketingowych, konkurencji i świata mody. Przybrał również formę performansu. Artystka zainspirowana sztuką Banksego, postanowiła zaistnieć we wnętrzach największych instytucjach kultury jak Muzeum d'Orsay,  Narodowej Galerii Sztuki Zachęcie,  Muzeum Narodowym w Warszawie, a także w Domu Artysty Plastyka. Odniosła sukces:)


Bron wyprodukowana we Francji Autor Anne Plaisance






Światową duszę zauważyłam w szkicownikach z podróży do Marrakeszu, Nepalu, Kenii, Bali, Włoch, Warszawy. Pamiętniki prezentują odmienną kulturę i obyczaje danego miejsca na świecie. Spośród wielu pamiętników są też takie, które skłaniają do refleksji m.in. Maison Close szkicownik z burdelu, a także uczą poprzez obrazowe lekcje pokory z Bali. Natomiast pastelowe akwarele są ważnymi lekcjami szczęścia wprost z Kenii. 





Lekcje szczęścia z Kenii:


"Szczęście, to czasami nie zrozumieć"
"Szczęście to być kochanym takim, jakim się jest"  
"Szczęście to opiekować się innymi"







Autor Anne Plaisance




Autor Anne Plaisance


Równowagę odnalazłam w pełnym życiowych odniesień malarstwie, gdzie istotą jest cud istnienia. Tradycyjnie malowane portrety są ściśle osadzone we współczesności. Nawiązują do symbolu luksusu i mody XXI wieku, jakimi są torby Louis Vuittona.

Autor Anne Plaisance



Z cyklu Bliżej Anne Plaisance

Poznajcie bliżej samą Anne Plaisance, która zgodziła się wziąć udział w moim cyklu "Bliżej Artysty" :)
  1. Mój związek ze sztuką odkryłam " we Francji w szkole podstawowej. Uwielbiałam rysować i malować. Najczęściej podczas lekcji kiedy to było absolutnie zakazane ...i nauczyciele zabraniali mi... poza tym, gdy byłam dzieckiem, wielkie wrażenie wywarła na mnie wizyta w Musee d'Orsay w Paryżu. Zakochałam się w impresjonistach i zamarzyło mi się być artystą, choć wydawało się to kompletnie poza zasięgiem."
  2. Nurt w sztuce, który jest mi najbliższy to " chyba na tą chwilę realizm magiczny."
  3. Od mentora/profesora nauczyłam się " że czasem jedna dobra/ trafna uwaga jest cenniejsza niż lata pracy/studiów i może zmienić wszystko. Ogólnie nauczyłam się malować, patrzeć na malarstwo, być krytycznym wobec siebie, wymagającym ale i czułym."
  4. Obraz, który wywarł na mnie największe wrażenie to " obraz Edwarda Hoopera "Morning Sun".
  5.  Miejsca do których często podróżuję to " Francja, Marokko, Włochy, uwielbiam Azję."
  6. Idealne miejsce do pracy to " moja pracownia i wszędzie gdzie się dobrze czuję na świecie, to może być na ulicy w Marrakeszu, na Bali, w Warszawie, w domu."
  7. Kolory, które wyrażają moje emocje to " niebieski i tak naprawdę cała rzesza kolorów, wszystko zależy od emocji, od tego co chcę pokazać, od miejsca gdzie jestem, od chwili."
  8. W pracy staram się dążyć do " czasem do perfekcji, chociaż to totalnie iluzoryczne, także dążę do tego aby mi się po prostu spodobało, nawet jeśli to ma zająć kilka miesięcy albo lat ... a często po prostu doceniam to, że mam ogromne szczęście, że mogę malować, że mam przyjemność z samego faktu tworzenia, żyję chwilą obecną. Aż wstyd się przyznać, ale bawię się jak dziecko, czuję, że mam dostęp do tego co jest najgłębsze i najlepsze we mnie i bezwstydnie się rozkoszuje w tworzeniu, tak jakby to był zakazany owoc."
  9. We współczesności nowe technologie pomagają mi mieć szybki dostęp do informacji, a przeszkadzają w tym, że za dużo czasu zajmują i czasem wprowadzają chaos."
  10. Mój wernisaż, którego nigdy nie zapomnę to " pierwszy. Traktowałam go jako pierwszy i ostatni, nie wiedziałam, co będzie dalej i nie wiedziałam jak się do niego zabrać, szczęśliwie mogłam liczyć na pomoc doświadczonych przyjaciół."
  11. Artysta, którego chciałabym osobiście poznać, gdyby jeszcze żył to "Leonardo da Vinci, absolutny geniusz..."












Twórczość artystki jest eksponowana na całym świecie m.in. we Francji, Wielkiej Brytanii, USA, Belgii, Szwajcarii, Polsce. Więcej aktualności na temat twórczości oraz wystaw artystki można znaleźć na autorskiej stronie.


Zdjęcia zostały umieszczone dzięki uprzejmości artystki.

Merci :)


Zainteresował Cię mój artykuł? Podziel się nim z przyjaciółmi. Będzie mi miło, gdy pozostawisz swój komentarz i zainspiruje Cię w życiu. Pamiętaj think different. 

Dziękuję


Patricia

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.