sobota, 19 marca 2016

Decentryzm w sztuce Marka Ruffa

Odbyłam ostatnio interesujące spotkanie w pracowni artystycznej Marka Ruffa, absolwenta wydziału malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Historia sztuki nie jest moją mocną stroną, dlatego nie przez przypadek trafiłam do wysokiego wnętrza kamienicy na ul. Lubelskiej w Warszawie, gdzie pogłębiłam wiedzę na temat decentryzmu oraz poznałam wiele prac stworzonych w tym nurcie. Bowiem artysta jest współtwórcą międzynarodowej grupy artystycznej „Decentryzm”, która została zainicjowana na podstawie manifestu Adama Wiśniewskiego „Snerga”, przyrodniego brata artysty. 





Autor Marek Ruff

W 1987r. Marek Ruff na obronę dyplomu, w pracowni prof. J. Sienickiego, stworzył pierwszy cykl obrazów na postawie w/w manifestu. Do dnia dzisiejszego tworzy, a także jest stałym uczestnikiem i współorganizatorem wystaw związanych z ideą decentryzmu. 

Autor Marek Ruff




Autor Marek Ruff

W obrazach, malowanych na płótnach, dominują żywe barwy, czyste formy, światłocienie, a także szczypta humoru. Marek Ruff jest prawdziwym kreatorem piękna i estetyki.




Czy zainteresowała was idea " Decentryzmu"? Jeśli tak, to odsyłam do tematycznej i profesjonalnej strony o decentryzmie.



Przykładowe prace zostały umieszczone za zgodą artysty. Więcej informacji znajduje się na autorskiej stronie.


Zainteresował Cię mój artykuł? Podziel się nim z przyjaciółmi. Będzie mi miło, gdy pozostawisz swój komentarz i zainspiruje Cię w życiu. Pamiętaj think different. 

Dziękuję

Patricia

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.