piątek, 25 marca 2016

Marzenia z głębi duszy – malarstwo Andrzeja Filipowicza


Czy trudno zrealizować marzenia w czasach pazernego kapitalizmu? Raczej nie ma jednoznacznej odwiedzi. Wszystko zależy od wielu czynników m.in. silnej motywacji, doświadczeń, pochodzenia, miejsc i ludzi. Pomaga wiara w siebie. Niebagatelne znaczenie ma odważne podejmowanie pierwszego kroku i konsekwentne działanie. Potem wszystko dzieje się lawinowo, prawie wszystko :) 


Autor Andrzej Filipowicz


Lawinowo dzieją się przypadkowe historie, w których możemy zrealizować swoje wizje. Moje marzenia spełniają się w najmniej oczekiwanych momentach. Przytoczę pewną osobistą historię, która miała miejsce w galerii sztuki. Czuję, że jest to jedno z tych miejsc, poza pracowniami artystów, kinami studyjnymi, instytucjami kultury, w którym finalizuję fantazje. Odbyłam bardzo interesujące spotkanie z artystą Andrzejem Filipowiczem, któremu bliski jest kierunek postmodernistyczny. 


Autor Andrzej Filipowicz


Spotkanie z wybitnym artystą miało miejsce, podczas wernisażu wystawy malarstwa „Szczęśliwej 13tki. Artystów z Kresów”, w Galerii Delfiny Krasickiej. 

Zagłębiając się w malarskie cykle Andrzeja Filipowicza, dostrzegłam w nim duszę Marzyciela... Jestem pełna podziwu, że konsekwentnie realizuje swoje marzenia, pomimo trudnej białoruskiej rzeczywistości, w której przyszło mu żyć. Malarskie wizje dalece odbiegają od polityki kraju. Niezależnie od sytuacji artysta wyrobił swój własny charakter pisma. Płótna pokrywa kolorami, które promieniują radością. Motywami dominującymi w twórczości Andrzeja Filipowicza są miejsca i ludzie, które wywołują u artysty poczucie szczęścia. Wnikliwie obserwuje życie, a także analizuje marzenia senne. Instrumenty muzyczne, wielokrotnie prezentowane w centrum obrazów, przenoszą myśli do filharmonii i świadczą o wrażliwości muzycznej artysty. Obrazy są inspirowane światem realnym, w którym odniesienie do boskości symbolizuje natura. Kobiece twarze, akty osadza w scenerii stylu art deco. Pełne ekspresji portrety eksponują unikalną osobowość i delikatną naturę kobiet - są cudowne. :)


Autor Andrzej Filipowicz



Artysta zabiera nas w podróż w czasie, stale balansując na granicy jawy i snu, ponieważ prawdziwe szczęście odkrywa się podczas podróży ... 




Z cyklu Bliżej Artysty prezentuje kilka zdań dotyczących życia i twórczości Andrzeja Filipowicz.

1. Mój związek ze sztuką odkryłem w ... zacząłem pierwsze próby w wieku 2 lat, a związek ze sztuką odkryłem kiedy w wieku 5 lat, gdy na urodziny dostałem w prezencie od ciotki komplet farb akwarelowych”Leningrad”, które w czasach USSR można było kupić tylko w specjalnych sklepach dla członków związku artystów USSR. I miałem możliwości w tak młodym wieku zacząć przygodę z malowaniem i uświadomiłem sobie, że chcę być artystą.

2. Nurt w sztuce, który jest mi był najbliższy "chyba na tą chwilę „magiczna rzeczywistość”, a dalej zobaczymy.
3. 

3. Od mentora/ profesora nauczyłem się ... ze lata studiów mogą nie przydać się w życiu zawodowym jeśli do tego nie odnosisz się świadomie i pracowicie.

4. Obraz, który wywarł na mnie największe wrażenie... Lukas Kranach распятие.

5. Miejsca do których często podróżuję to ... tam gdzie chce być często.

6. Idealne miejsce do pracy to ... najlepsza pracownia w miejscu pozytywnie energetycznym.

7. Kolory, które wyrażają moje emocje to ... beżowy i pomarańczowy.


8. W pracy staram się dążyć do... staranności we wszystkim.

9. We współczesności nowe technologie pomagają mi w szybkości i dostępności na skale globalną, a przeszkadzają w ...niemożliwości ogarnięcia wszystkiego, co jest ciekawe.

10. Mój wernisaż, którego nigdy nie zapomnę....pierwszy.

11 Artysta, którego chciałbym osobiście poznać, gdyby jeszcze żył to – Hiszpan Picasso i Rosjanin Serow.

Na koniec jeszcze kilka słów na temat marzeń. Według artysty „marzenia i fantazje są piękne i ważne, jeśli pochodzą z głębi naszej duszy. Gdy dorosłość zaczyna odgrywać w naszym życiowym spektaklu główną rolę, jakże często marzenia znikają … Aby ocalić w sobie pasję, trzeba pamiętać to uczucie, gdy motyl siada na dłoni i łaskocze ją swoją lekkością. Zachwyt nad światem, dotyk i przekonanie o magii w codzienności przenika duszę Marzyciela."



Autor Andrzej Filipowicz



Zachęcam do odwiedzenia autorskiej strony artysty.  


Pozdrawiam serdecznie


Zainteresował Cię mój artykuł? Podziel się nim z przyjaciółmi. Będzie mi miło, gdy pozostawisz swój komentarz i zainspiruje Cię w życiu. Pamiętaj think different. 

Dziękuję


Patricia

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.